Podrobný popis úkolů na mezinárodním finále 2024

Zajímá Vás jaké otázky byly na mezinárodním kole Young car mechanic 2024 ? Na splnění každého úkolu měli studenti 45 minut. 50 bodů byla nejvyšší známka za dobře splněný úkol. Některé úkoly byly náročnější, ale zvládl je každý žák i třeba s menší pomocí.


1. Valeo – ADAS: Adaptivní tempomat (ACC) s funkcí nouzového brzdění.

Valeo všechny šokovalo a pro účastníky opět připravilo něco zajímavého. Radarový senzor byl umístěn na speciálním panelu. Účastníci pomocí čtyř šroubů provedli prostorovou kalibraci pomocí kalibračního terče a přední kamery. Pokud byl senzor správně zkalibrován, všechny jejich nálezy byly zapsány do příslušných listů. V poslední části této úlohy bylo nutné zkontrolovat potřebná data (amplituda, frekvence, trvání) přes osciloskop.

Úloha 1. Valeo

2. Varta – Definování parametrů elektrického systému vozidla a kontrola stavu baterií.

Úkol od Varty se také skládal z několika částí. V té první museli soutěžící vyzkoušet výkon baterie ve vozidle včetně startování a volnoběhu.

Ve druhém zkoumali nabíjecí systém vozidla, hledali závadu a následně museli najít způsob, jak tuto závadu odstranit.

Ve třetí části měřili aktuální vybití v zaparkovaném vozidle a měli spočítat, kolik energie baterie se spotřebovalo za 20 hodin parkování

V poslední části museli na základě měření vybrat ze tří poskytnutých baterií jednu baterii, která by byla nejvhodnější pro instalaci.

Úloha 2. Varta

3. ZF Aftermarket - Diagnostika a oprava převodovky, výměna poškozených komponentů a zpětná montáž celého systému.

Úkol ZF byl rozhodně časově náročný. Diagnostikovat převodovku ZF 8HP v BMW X5 4000 408 HP za 45 minut a následně ji opravit, vyměnit poškozené komponenty a nakonec celý systém znovu sestavit. I učitelé přiznali, že i pro ně byl tento úkol náročný.

Úloha 3. ZF Aftermarket

4. Bosch - Pomocí diagnostického testeru KTS indikovat příslušné hodnoty HV baterie a zapsat je do kontrolních tabulek.

Soutěžící museli pomocí diagnostického testeru KTS určit vhodné hodnoty vysokonapěťové baterie na elektromobilu a zapsat je do kontrolních tabulek. V tomto úkolu nemohli zapomenout připojit auto k nabíječce. Dalším problémem bylo, že jazyk KTS byl nastaven na angličtinu.

Úloha 4. Bosch

5. Continental – Výměna rozvodového řemene

Continental tradičně soustředil svou roli na rozvody, zejména na výměnu rozvodového řemene u VW 1.6/2.0 16V TDI CR (kód motoru: CAYC/CFFB). Hodnotilo se zejména správné použití technické dokumentace, dodržování postupu a používání nástrojů.

Úloha 5. Continental

6. Elring - Výměna těsnění

Úkol od Elringu se skládal ze sedmi dílčích úkolů. Identifikace motoru, který byl na stojanu, a nalezení správných náhradních dílů v katalogu; výměna těsnění výfukového potrubí podle pokynů; demontáž krytů ventilů a krytu hlavy; odstranění hlavy válců z bloku motoru a kontrola motoru; výběr správné tloušťky těsnění hlavy válců; zpětná instalace těsnění a výměna olejového těsnění na hřídeli pomocí dodaných nástrojů.

Úloha 6. Elring

7. FEBI

V úloze Febi museli účastníci nejprve absolvovat krátký teoretický test na měření odporu vybraných hybridních pohonných jednotek a současně zkontrolovat měření pomocí diagnostického zařízení Pico.

Úloha 7. FEBI

8. Filtron - Rozpoznání a výměna filtru

Úkol se skládal z několika dílčích úkolů. V prvním kroku museli studenti roztřídit filtry umístěné na stole do správných skupin. Ve druhém kroku měli zjistit, kde jsou umístěny palivové, vzduchové, olejové, kabinové a vzduchové filtry. Museli najít správné číslo vzduchového filtru v katalogu a následně jej správně vyměnit.

Úloha 8. Filtron

9. Meyle - Kompletní výměna oleje v automatické převodovce

Během tohoto úkolu museli studenti provést kompletní výměnu převodového oleje v Mercedesu C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921

Bylo nutné pečlivě zkontrolovat polohu vypouštěcího ventilu a zkontrolovat, zda je olej vypuštěn pouze z jednoho nebo dvou míst.

Úloha 9. Meyle

10. Moto-Remo - Analýza a výměna systému turbodmychadla

Moto-Remo je letošním nováčkem a pro soutěžící si připravil úkol, ve kterém museli zkontrolovat nejdůležitější části turbodmychadla, které ovlivňují správnou funkci turba.

Úloha 10. Moto-Remo

11. NRF - Inspekce systému klimatizace

Dalším nováčkem je NRF, který pro soutěžící připravil kontrolu klimatizačního systému. Studenti byli požádáni, aby diagnostikovali problém způsobující nedostatek studeného vzduchu z levého ventilačního otvoru AC a poté identifikovali poruchu. Studenti obvykle tomuto úkolu věnovali nejméně času.

Úloha 11. NRF

12. Schaeffler - Výměna rozvodového řetězu

Tentokrát Schaeffler představil úkol spočívající ve výměně rozvodového řetězu na motoru 1.8 TSI.

Úloha 12. Schaefller

13. Shell - Výměna motorového a převodového oleje

Poslední úkol byl od společnosti Shell a sestaven byl ze dvou složitých úkolů: výměna motorového oleje a převodového oleje. Soutěžící měli v katalogu najít správný olej pro motor a převodovku. Navíc museli vysvětlit, jaké jsou rozdíly mezi oleji API GL 4 a API GL 5.

Úloha 13. Shell